Ministro de Educación se reúne con los decanos de pedagogía del CRUCH y propone nuevas exigencias para mejorar la calidad en los programas de formación de los futuros profesores

Ministro de Educación se reúne con los decanos de pedagogía del CRUCH y propone nuevas exigencias para mejorar la calidad en los programas de formación de los futuros profesores

Fuente: Mineduc
8 de Junio 2012

El Secretario de Estado señaló que tras los resultados de la prueba INICIA, se deben realizar mejoras en tiempos razonables, ya que la situación no puede seguir esperando más.

Por otro lado, el ministro indicó que el MINEDUC está completamente dispuesto a colaborar en mejorar todos los programas de educación de Chile.

El Ministro de Educación, Harald Beyer, se reunió esta mañana junto a nueve decanos de carreras de pedagogía , instancia en la que planteó el desafío realizar cambios expeditos para hacer mucho más exigentes los programas de formación de los estudiantes de pedagogía.

En la oportunidad, el ministro explicó , que en general; el promedio de los programas curriculares de las carreras de pedagogía no estaban agregando mucho valor a los futuros profesores, por lo que se debe trabajar conjuntamente para mejorar esta situación. “No podemos seguir teniendo los resultados que estamos teniendo en la prueba INICIA”, puntualizó.

Asimismo, el Secretario de Estado hizo un llamado a los decanos para que tomen el desafío de mejorar la realidad que reflejó la prueba INICIA. “Básicamente yo le transmití mi preocupación porque consideraba que los resultados de la prueba INICIA eran muy insatisfactorios y que ellos tenían que avanzar para producir programas de mayor calidad”, señaló el ministro.

En cuanto a la disposición del ministerio para ayudar en estas mejoras, el Secretario de Estado agregó: “Tuvimos una larga conversación sobre las exigencias que nosotros estamos planteando a las instituciones y les manifestamos que estamos dispuestos a colaborar con ellos”. Ello se complementa con la idea del ministerio de trabajar en un modelo de mayores exigencias, tanto a través de INICIA, como prueba obligatoria y habilitante; y a través del nuevo sistema de acreditación, que va apuntar a ser mucho más exigente en las carreras de pedagogía y en general con el sistema de Educación Superior.

**
Being A Teacher in Chile [Kindle Edition]

“How do you become a good teacher?” Those of you who know me from reading my writing already know my answer. The short answer, the simple answer, the easy to understand answer. It has two parts.
First, love what you do. Love being a teacher so much that if you had the power to be anything on Earth, pilot, astronaut, doctor, dentist, taxi-driver, singer, dancer, artist, musician, anything at all, you would still choose to be a teacher. Love being a teacher, that’s number one.

Being A Teacher In Chile [Paperback]

Product Details
Paperback: 156 pages
Publisher: CreateSpace (May 4, 2012)
Language: English
ISBN-10: 1475292961
ISBN-13: 978-1475292961

About the Author

Thomas Baker is the Past-President of TESOL Chile (2010-2011). He is the Head of the English Department at Colegio Internacional SEK in Santiago, Chile.

He is the Co-Founder and Co-Organiser of EdCamp Santiago, free, participant-driven, democratic, conversation based professional development for teachers, by teachers. EdCamp Santiago 2012 was held at Universidad Mayor in Santiago.

Thomas is also a member of the Advisory Board for the International Higher Education Teaching and Learning Association (HETL), where he also serves as a reviewer and as the HETL Ambassador for Chile.

Thomas enjoys writing about a wide variety of topics. Thus far, he has written the following genres: romance, historical fiction, autobiographical, sports history/biography, and English Language Teaching. He has published a total of forty three (43) books overall.

The source and inspiration for his writing comes from his family, his wife Gabriela, and his son, Thomas Jerome Baker, Jr.

Amazon Author Page: Thomas Jerome Baker

About these ads

About profesorbaker

Thomas Baker is the Past-President of TESOL Chile (2010-2011). He is the Coordinator of the English Department at Colegio Internacional SEK in Santiago, Chile. He is the Co-Founder and Co-Organiser of EdCamp Santiago 2012 & Edcamp Chile 2013, free, participant-driven, democratic, conversation based professional development for teachers, by teachers. EdCamp Santiago 2012 was held at Universidad Mayor in Santiago. Edcamp Chile 2013 was held at Universidad UCINF. Thomas is also a member of the Advisory Board for the International Higher Education Teaching and Learning Association (HETL), where he also serves as a reviewer and as the HETL Ambassador for Chile. Thomas enjoys writing about a wide variety of topics. Thus far, he has written the following genres: romance, historical fiction, autobiographical, sports history/biography, and English Language Teaching. He has published a total of sixty one (61) books, all available on Amazon http://amzn.to/Qxmoec . The source and inspiration for his writing comes from his family, his wife Gabriela, and his son, Thomas Jerome Baker, Jr.
This entry was posted in Educación, Global, Pedagogía and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s