Excelentes Resultados en SIMCE INGLÉS 2010: British Royal School ¿Como lo hicieron?

El Colegio estuvo entre los 25 establecimientos más destacados del país.

Fuente: British Royal School (BRS)

Autor: Andrea Vera Arroyo

El Ministerio de Educación implementó una prueba estándar (SIMCE) para evaluar el desempeño de los alumnos en inglés. Este examen se aplicó durante el segundo semestre del 2010 a los estudiantes de tercero medio.

De acuerdo a los datos recabados con el examen, un 95% de nuestros alumnos lograron la certificación en comprensión auditiva y lectora del idioma inglés, esto según el Marco Común Europeo para el Aprendizaje de Idiomas (CEFR).

El resultado anteriormente expuesto es significativamente superior al promedio nacional, ya que sólo un 11% de estudiantes del país lograron ser certificados.

Asimismo, el B.R.S obtuvo un porcentaje superior a otros colegios del mismo grupo socioeconómico (GSE), de mayor antigüedad que nuestro establecimiento educacional.

Sólo un 65% de ellos, logró certificación.

Sir Luis Espinoza, Asesor Académico de nuestro Colegio, explica que “los desempeños registrados son parte de un proceso que comienza en Infant y termina en Senior.

Lo que grafica la importancia de adquirir una segunda lengua a temprana edad, principio que es parte fundamental del Proyecto Educativo de nuestro Colegio”.

Además, Sir Luis Espinoza añade que producto del trabajo en conjunto de los distintos departamentos de inglés del B.R.S, se ha podido implementar una metodología de adquisición de un segundo idioma de forma exitosa.

Aprendizaje que está en constante evaluación, tanto las pruebas tomadas a nivel interno como externo (exámenes de la Universidad de Cambridge).

Finalmente, el Asesor expresa su orgullo ante tales resultados, pero a la vez señala que estos exámenes no hacen más que reafirmar que hay que seguir trabajando para lograr mejores desempeños en el área de inglés y en general en todos los departamentos académicos de nuestro Colegio.

A continuación un video que muestra el desempeño de nuestros alumnos en Inglés. Además, una entrevista con el Coordinador de Inglés de Senior, Sir Leonardo Hevia, que reafirma que los resultados del SIMCE responden a un proceso de aprendizaje de los tres ciclos del B.R.S:

**

Amazon Author Page:

Thomas Jerome Baker

Thomas Baker is the Past-President of TESOL Chile (2010-2011). He is the Head of the English Department at Colegio Internacional SEK in Santiago, Chile.

He is the Co-Founder and Co-Organiser of EdCamp Santiago, free, participant-driven, democratic, conversation based professional development for teachers, by teachers. EdCamp Santiago 2012 was held at Universidad Mayor in Santiago.

Es una red que reúne a Profesionales de la Educación preocupados por desarrollar y fortalecer las capacidades de sus comunidades educativas, a través de la creatividad, la innovación y el emprendimiento.

Thomas was recently selected for membership in the Comunidad de Innovación Escolar of the Foundation Telefónica and Foundation Educación 2020. It is a network that brings together education professionals concerned with developing and strengthening the capacities of their educational communities through creativity, innovation and entrepreneurship.

Thomas is also a past member (2011-2012) of the Advisory Board for the International Higher Education Teaching and Learning Association (HETL), where he also serves as a reviewer and as the HETL Ambassador for Chile.

Thomas enjoys writing about a wide variety of topics. Thus far, he has written the following genres: romance, historical fiction, autobiographical, sports history/biography, and English Language Teaching. He has published a total of forty eight (48) books overall.

The source and inspiration for his writing comes from his family, his wife Gabriela, and his son, Thomas Jerome Baker, Jr.

http://www.amazon.com/Thomas-Jerome-Baker/e/B007G9HJFM

**

**

**

About these ads

About profesorbaker

Thomas Baker is the Past-President of TESOL Chile (2010-2011). He is the Coordinator of the English Department at Colegio Internacional SEK in Santiago, Chile. He is the Co-Founder and Co-Organiser of EdCamp Santiago 2012 & Edcamp Chile 2013, free, participant-driven, democratic, conversation based professional development for teachers, by teachers. EdCamp Santiago 2012 was held at Universidad Mayor in Santiago. Edcamp Chile 2013 was held at Universidad UCINF. Thomas is also a member of the Advisory Board for the International Higher Education Teaching and Learning Association (HETL), where he also serves as a reviewer and as the HETL Ambassador for Chile. Thomas enjoys writing about a wide variety of topics. Thus far, he has written the following genres: romance, historical fiction, autobiographical, sports history/biography, and English Language Teaching. He has published a total of sixty one (61) books, all available on Amazon http://amzn.to/Qxmoec . The source and inspiration for his writing comes from his family, his wife Gabriela, and his son, Thomas Jerome Baker, Jr.
This entry was posted in Desarrollo Profesional, Educación, Pedagogía and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s