Profesora reclama irregularidad en administración prueba Simce de Inglés en Concepción

2012/11/14
at 3:59 pm

Margarita Sánchez Schulz
elizabethmargaritas@yahoo.com
Colegio María Inmaculada
Concepción
Twitter: CMI Concepción @CMICONCE
Facebook: CMI Concepción

Estimados Señores:

Tuvimos el SIMCE Inglés hoy en nuestra escuela (Colegio María Inmaculada, Cruz 250 Concepción, Región del Bío-Bío).

Antecedentes SIMCE Inglés 2010

RBD: 4663

SIMCE: Resultados 2010 Inglés: 120 puntos total (60 Comprensión Auditiva y 60 Comprensión de Lectura)

Porcentaje de estudiantes del establecimiento que logra certificación: 25%

(24 alumnas certificadas de 96)

** El colegio imparte inglés desde kinder a 4ª Medio (14 años).

Lista de útiles escolares 2012

**

Mis estudiantes dijeron que habían encontrado la prueba realmente fácil.

Por desgracia, los estudiantes dijeron que no tenían tiempo suficiente para llenar la hoja de respuestas, ellos ya habían terminado la comprensión lectora, pero se les dijo de repente que tenían sólo 5 minutos para completar la hoja de respuestas y me dijeron que los círculos que tenían para llenar eran enormes y les tomó mucho tiempo para terminar y la mayoría de ellos no podían hacerlo.

Los monitores (en una clase) comenzó a las 8:50 y terminó a las 9:30 (solamente 40 minutos en vez de 45), cuando me hablaron de esta situación, me fui a informar a los monitores, pero me dijeron que sólo estaban haciendo su trabajo.

Es muy triste, porque mis estudiantes estaban muy bien preparados y sabían que había tenido éxito y terminado bién la prueba, pero, como la única forma de probarlo es la hoja de respuestas, eran completamente decepcionados.

Uno de ellos me dijo que sólo podía llenar hasta la pregunta 31 (de los 50), sólo porque no fue advertido sobre la terminación de la prueba de antemano.

No había un reloj grande en frente de la clase.

La parte auditiva fue mucho mejor, ya que fueron advertidos con antelación, como deben haber sido advertido en la parte anterior (Comprensión de lectura).

Le saluda atentamente,

Elizabeth Sánchez Schulz
Profesora de Inglés
Colegio María Inmaculada
Cruz 250
Concepción
Región del Bío- Bío

**
Video: Celebración del Aniversario 2012


**

Dear Sirs:

We had the English SIMCE today at our School( Colegio María Inmaculada,Cruz 250 Concepción, Región del Bío- Bío ).

My students said they had found the test really easy.

Unfortunately, the students said they didn’t have time enough to fill the Answer Sheet, They had already finished The Reading comprehension but they were told suddenly that they had only 5 minutes left to complete the Answer Sheet and they said that the circles they had to fill were enormous and it took them a long time to finish and most of them couldn’t do it.

The Monitors (in one class) started at 8:50 and ended at 9:30, when I was told about this situation, I went up to inform the Monitors but they said they were only doing their job.

It’s really sad, because my students were very well prepared and they knew they had succeded and finished but as the only proof is the Answer Sheet , they were completely disappointed.

One of them told me that she could only fill till question 31 out of 50, only because she wasn’t given the time or warned about the finishing of the test in advance.

There wasn’t a big clock in front of the classroom.

The Listening Part was much better because they were warned in advance as they should have been in the previous part(Reading Comprehension).

Yours sincerely,

Elizabeth Sánchez Schulz
Profesora Inglés
Colegio María Inmaculada
Cruz 250
Concepción
Región del Bío- Bío

**

Amazon Author Page:

Thomas Jerome Baker

Thomas Baker is the Past-President of TESOL Chile (2010-2011). He is the Head of the English Department at Colegio Internacional SEK in Santiago, Chile.

He is the Co-Founder and Co-Organiser of EdCamp Santiago, free, participant-driven, democratic, conversation based professional development for teachers, by teachers. EdCamp Santiago 2012 was held at Universidad Mayor in Santiago.

Es una red que reúne a Profesionales de la Educación preocupados por desarrollar y fortalecer las capacidades de sus comunidades educativas, a través de la creatividad, la innovación y el emprendimiento.

Thomas was recently selected for membership in the Comunidad de Innovación Escolar of the Foundation Telefónica and Foundation Educación 2020. It is a network that brings together education professionals concerned with developing and strengthening the capacities of their educational communities through creativity, innovation and entrepreneurship.

Thomas is also a past member (2011-2012) of the Advisory Board for the International Higher Education Teaching and Learning Association (HETL), where he also serves as a reviewer and as the HETL Ambassador for Chile.

Thomas enjoys writing about a wide variety of topics. Thus far, he has written the following genres: romance, historical fiction, autobiographical, sports history/biography, and English Language Teaching. He has published a total of forty eight (48) books overall.

The source and inspiration for his writing comes from his family, his wife Gabriela, and his son, Thomas Jerome Baker, Jr.

http://www.amazon.com/Thomas-Jerome-Baker/e/B007G9HJFM

**

**

**

About these ads

About profesorbaker

Thomas Baker is the Past-President of TESOL Chile (2010-2011). He enjoys writing about a wide variety of topics. The source and inspiration for his writing comes from his family.
This entry was posted in Educación and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s